tisdag 9 mars 2010

Allt ordnat sig till det bästa

Vi fick ju skjuta på mammas begravning eftersom jag var nyopererad. Men nu verkar allting ha ordnat sig , dödsannons, minnesord i tidningen, minnessstund, Fonus, jordfästning av urnan, mat , flygbiljetter mm.

Innan minnesstunden får den som vill vara med på gravsättningen av urnan. Jag har beställt catering (buffé) till minnesstunden den 1:a maj, eftersom vi blir ca 15 personer och många har lång resväg. Vi ska också titta på gamla filmer och bildspel. Det enda som återstår är inbjudan, som jag tagit på mig att göra.  Jag har köpt material redan. Det ska vara i olika vita vita nyanser och kanske ett grönt eller rosa tryck. Tips?

Bara flygbiljetterna kostar 7000:- för två personer. och då får vi åka upp en dag tidigare.Hade vi åkt valborgsmässoafton hade det kostat 11000:-! Det är inte klokt att det ska vara lika dyrt att åka till Norrland som till utlandet.

Jag känner mig piggare nu och kan vara uppe korta stunder. Men blir det för länge kommer smärtan som ett brev på posten.

Bloggar: , , , , Göteborg,, , ,  ,  ryggont, ,

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja du det är t.o.m dyrare kan du fatta varför det ska vara så?
Heja dig snart springer du Göteborgsvarvet!
Kram Nonna