måndag 25 april 2011

Djävulsk smärta

Förstår inte hur jag ska stå ut med denna djävulska smärta i minst en månad till? Så fort jag tränar eller gör det minsta ansträngande får jag jätteont. Jag sovar dåligt och vaknar av hjärtklappaning. Jag kan inte sitta längre stunder och inte gå mer än några meter inomhus.

Ska man verkligen behöva ha så här ont när man tagit bort skruvarna efter en ryggoperation? Nu har jag legat i snart 1 1/2 år och tittat i taket. Jag blir utttråkad och deppad.Jag kan inte umgås med folk , gå på bio, teater eller annat kul.Sprutorna hjälper inte längre heller. Jag orkar inte fortsätta så här....Blir jag inte bättre tar jag livet av mig...

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , medicin, Göteborg, intressant

3 kommentarer:

4U2 sa...

Stopp och belägg! Här har du en medsyster. Har också haft så ont, kommer då och då, när jag nästan hotar med att ta livet av mig för det gör så förbaskat ont och inget hjälper! Vet hur det känns eller åtminstone hur ont det går att ha. Men många tröstar här i bloggen och jag vill erbjuda min axel och mina öron, du kan "prata" med mig, för jag sitter ofta i samma sits men inte vill jag dö, egentligen. Sänder många varma kramar. (varför tog man bort skruvarna? Mina sa de att man aldrig tar bort de?)
KRAMAR!

Nonna sa...

Nämen kära du nog måste det väl finnas nån som kan hjälpa dig, nån som kan förklara varifrån detta onda kommer? Om man bara vet vad det är man slåss emot så brukar det ju kännas lättare. Just ovisshet är det värsta som finns.
Har du någon nerv i kläm eller vad kan det vara? Är du sämre efter operationen än innan?
Låt inte de där negativa tankarna ta "över" be om HJÄLP NU!
Kram Nonna

Kaktusblomman sa...

Tack för er omtanke!Enligt läkaren ska det vara ont i minst 3 månader,tills musklerna stabliserats men att det ska vara så ont. Det borde ju bli bättre och bättre tycker man.