fredag 5 juni 2009

Steloperationen närmar sig med stormsteg

Vid sista besöket på ortopeden blev det klart att steloperation är det bästa alternativet och jag blev uppsatt på väntelistan. Därför kontaktade jag igår operationskoordinatorn för ortpeden i Västra Götaland och frågade hur lång väntetid det var. Svaret blev att operationen kunde ske i augusti-september redan! Och jag som inte tränat något än! Jag kände därför en lätt stress och åkte idag till gymet för aatt ta reda på sommarprogrammet vad gäller pilates och yoga. MLS (mage, lår och stuss) går kanske också. Det blir nu att lägga sig i hårdträning nu på studs! Som tur var hade de ett sommarpris på gymkort , 900:-.

Jag vill också gärna höra om andras erfarenhet av steloperation.



Trevlig nationaldag!

Bloggar: , , , , ,

3 kommentarer:

Nonna sa...

I min arma rygg vill man ju inte sätta in opertiva metoder men visst har jag hört om många som blivit hjälpta av stabiliseringsop. Är det pga av kotförskjutningen och har du lys oxå?
Kram Nonna

Kaktusblomman sa...

Hej!

Menar du spondylos? Ja, det har jag också.Kotan trycker på ryggraden. De sa till mig i 20 år att inget gick att göra. Men nu går det tydligen.

Kramar!

Bille sa...

Oj, fusionen blir alltså av snart.Låter ju nästan som ett under, när de äntligen efter 20 år tro sig kunna hjälpa dig. Där tänds ett litet hopp inom mig. Får du komma till spine center?
Kramar!