lördag 25 juli 2009

Blir tossig av klådan!

Trodde att klådan skulle ge sig när jag slutade med penicillinet,men det har tyvärr blivit värre. Allergitabletterna hjälper inte heller. Det är svårt att tänka på annat. Sover med hjälp av Atarax som är ett allergimedel man kan använda som sömnmedel också.
Jag har nu ett finprickigt utslag i ansiktet och på halsen. Huden där känns småknottrig och svider när man smörjer sig. Nu testar jag hydrocortison i ansiktet och det känns lite bättre. Ska låna min mans schampo med cortison också när jag tvättar håret i eftermiddag. Läste på nätet att det kan vara mjälleksem också. Men jag har då inte sett några mjäll. Här kan du i alla fall läsa om klåda i hårbotten .

Har det inte gett med sig på måndag få jag väl gå till doktorn.... Men på helgen vill man ju inte sitta på akuten om det inte är alldeles nödvändigt.

Bloggar: , , , , gnäll
ryggont, värk

2 kommentarer:

lillemor sa...

kolla så det inte är en svampinfektion i huden .fick jag på ryggen och magen efter en penicillinkur. heljobbigt.finprickigt. blir svullet rött när man kliar och svider när man smörjer med kortizon. kan kännas "varmt"

Kaktusblomman sa...

Tack för tipset! Klådan har försvunnit. Tror att det var Tranbärstabletterna jag åt som var orsaken.
´

Det tyska schampot Balneo Aqua var jättebra mot klådan i hårbotten.