lördag 13 november 2010

Smärtstillande dropp ett alternativ?

I onsdags fick jag testa en ny behandling med med Ketalar i dropp.Det är ett snabbverkande narkosmedel som t ex används i ambulanser.Kände en skön avslappning och en del av smärtan försvann. Mått hyfsat i tre dagar nu.Ska få en ny dos nästa vecka.

Har också testat Dolcontin, ett långverkande morfin som funkar bra. Inte så mycket biverkningar som jag befarade men man måste ta medel för magen samtidigt för att inte bli förstoppad. Jag tog bara 5-10 mg per dag+alvedon.
Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , värk, medicin, Göteborg,

4 kommentarer:

Nonna sa...

Så skönt för dig, att bryta smärtimpulserna är viktigt, då kan ju alltihop lugna ner sig efter ett tag. Hoppas det blir så nu då du får upprepade behandlingar.
Kram Nonna

Kaktusblomman sa...

Tack! Tyvärr har jag mest ont i min skadade hand, inte i fingret utan i handleden så fort jag använder tumme o pekfinger som inte är bandagerade.Fick klippa upp bindan i kväll eftersom den satt så hårt.

Unknown sa...

Var det hos dr Blasiak på Södra vägen?

Kaktusblomman sa...

Ja, Christer.

Hälsningar

Kaktusblomman