tisdag 1 mars 2011

Äntligen är skruvarna i ryggen borta

Idag kom jag hem från sjukhuset med 6 spikar som jag haft i ryggen. Blev opererad igår och det gick ganska bra. Har visserligen ont i luftstrupen pga intuberingen och ont i såret,men vad gör det?

Nu tar det 4-6 veckor innan allt är läkt,men jag kan börja promenera och träna lite lätt när jag orkar. Ett stort tack till Spine center för god vård!

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , värk, medicin, Göteborg,

4 kommentarer:

Nonna sa...

Men grattis till dig - hoppas nu att det inte ska vara något som skaver och ställer till det, så du får en chans att känna friheten o rörligheten utan smärta efter att du blivit stabiliserad.
Själv har jag en begynnande höftledsartros och den går inte att opa förrän ryggen är opad annars kan jag inte träna upp mig.
Snart kan man ta uti med det då vi nu vet var på kartan vi hamnar.
Kram Nonna

Hörni sa...

Tog det lång tid för dig att få skruvarna urtagna, och fick du strida för att få det gjort?
Jag gjorde en steloperation 10/12-09 och har känt av skruvarna hela tiden. Jag tror åtminstone det är dem jag känner, det tar emot, känns som det skaver, som de är ivägen, jag kan inte ligga på mage, det svullnar om jag anstränger mig för mycket, jag får ont i operationsområdet osv. Har hela tiden trott att det ska gå över, men nu har det blivit värre istället, så jag funderar på att kontakta sjukhuset.
Annars har jag varit väldigt nöjd, men detta börjar bli besvärligt.

Kaktusblomman sa...

Hej!

Gun: Jag kontaktade läkaren på Spine Center,men fick vänta tills fusionen hade läkt. Det tog ett år från op och jag fick göra en ny rtg av op. området.Jag hade samma symtom som du. Muskelspänningarna blev allt värre så fort jag ansträngde mig. Kunde till slut inte sitta annat än korta stunder.Lycka till!

Nonna: Lycka till med operationen! Hör av dig om det blir i Göteborg så kan jag hälsa på dig!

Hörni sa...

Tack, då vet jag, jag ska ringa sjukhuset och hoppas de lyssnar på mig. Jag läste några av dina gamla inlägg och ser att du är mycket sämre än vad jag är, hoppas det ljusnar nu när du tagit bort skruvarna.