måndag 15 februari 2010

Mått skit i helgen helt enkelt

Ont i munnen, ska steloperera ryggen på onsdag, datorn krånglar och allting går åt helsike. Vad ska man göra? Ta repet?

Jag var till massör i fredags för mina spänningar i käkmusklerna. Tyckte inte att det gjorde ont när hon masserade nacke och käkar (både ut -och invändigt), men det kom surt efter! Har haft skitont i munnen och svalget hela helgen! Det är ett h--e det kan jag säga er. Tungan kändes bortdomnad och det smakade illa i munnen. Jag kunde heller dricka det som var varmt eller för mycket kryddat. Kom i alla fall på att jag kunde ta en receptfri medicin som heter Zyxmint (3 mg), som funkade hyfsat förutom att tungan o gommen domnade bort.

Packar och planerar för fullt inför operationen. Jag ska, förutom toalettsaker, ha med mig cd-och MP3 -spelare, mina mediciner, morgonrock, inneskoroch mjukiskläder. Efter operationen ska jag ligga plant med ryggen eller sitta med rak rygg, så tillvaron blir rätt begränsad. Men hemtjänst är ordnad. De kommer en gång/dag, på morgonen, som det ser ut nu i alla fall.

Jag har varit jättestressad för operationen som tar 3-5 timmar och innebär 4-5 dagars sjukhusvård.Men jag bestämde mig för att göra något åt min oro,så jag köpte en cd-skiva med Lars-Eric Uneståhl " Avslappning mot oro, ångest och panik". Har kört de två första övningarna.

Det funkar jättebra! Jag känner mig nu mycket lugnare. Om jag känner mig stressad tänker jag: "lugn och trygg vad som än händer". Bra va?

Bloggar: , , , , Göteborg,, , ,  ,  ryggont, ,

3 kommentarer:

Lenas Värkstad sa...

Önskar dig lycka till med din operation! Du ska se att efteråt är du som en helt ny människa...

Kram från Lena

Kaktusblomman sa...

Tack för omtanken! Det värmer! Har verkligen ångest inför operationen, fastän jag vet att det innebär en möjlighet för mig att bli bättre.

Kristina Birkesten sa...

Kaktusblomman!
Vill skicka varm kram till dig! Tänker på dig nu efter din operation!