tisdag 9 februari 2010

Tack för himlen kan vänta!

http://svtplay.se/v/1879185/himlen_kan_vanta/himlen_kan_vanta_-_ett_ar_senare?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1878320/sb,p103495,1,f,-1

Ett stort tack till er som spelade in TV-programmet " Himlen kan vänta", ett program om unga människor som har eller har haft en dödlig sjukdom. Martin och Helena klarade inte kampen mot sin sjukdom trots att de stred tappert in i det sista. Men deras minne lever kvar och alla som medverkade i programmet har gjort en ovärderlig insats för alla som har det svårt och är drabbade av sorg och sjukdom. Jag har sett varenda program och ikväll var det en uppföljning av vad som hänt sedan sist(2008).De var fantastiska och kunde ändå ta vara på livet? Jag är medveten om att de också hade svåra stunder. Det säger sig ju självt när man har en livshotande att sjukdom att tillvaron blir kaotisk.

 Men när jag ser hur de är fulla av livslust och lever för stunden, trots sin svåra sjukdom, får jag ny kraft och ett nytt hopp tänds. Det kanske ändå går att njuta av livet, fastän man har långvarig smärta? Det kanske inte är totalt kört fastän man får cancer? Vad är mina små problem i jämförelse med deras lidande och smärta?  Men TACK!

Bloggar: , , , , , Göteborg, ryggont, ont i ryggen, ischias, värk

Inga kommentarer: