måndag 20 september 2010

Plånboken och egoismen fick styra valet

Det är deprimerande att svenska folket prioriterar den egna plånboken istället för den alllmänna välfärden (äldreomsorg, skolor, barnomsorg, sjukvård mm). Alliansens vänner talar om alla som blivit hjälpta av deas sk. rehabilitering och arbetslinje. Lustigt, att inte de har synts till i media? Jag skulle vilja höra fler rapporter i så fall från folk som kommit tillbaka till arbete efter lång sjukskrivning/sjukpension och mår bra av det?

Nu har vi att se framåt fyra hårda år med en omänsklig regering och nynazister i Riksdagen. Hur ska de kunna ordna ett arbete åt mig som inte kan stå mer än 10 minuter och måste lägga mig flera ggr/dag?Jag har inte hört talas om någon som sköter sitt jobb liggande. Istället får vi sälja huset och leva på min man. Det verkar bli fyra års mardröm och rädsla för ekonomisk ruin...

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, Göteborg, långtidssjukskrivna, sjukskrivning, värk , ryggont, ont i ryggen, ischias, politik, Regeringen moderaterna,val 2010 ,opinion, valrörelsen, valkampanj, VAL, hälsa,socialdemokraterna, intressant, arbetslinjen, rehabiliteringskedjan, alliansen,utförsäkring, valet 2010, fredrik reinfeldt, röd-gröna,centerpartiet, o

Inga kommentarer: