onsdag 4 april 2012

Naturen en kraftkälla för sjuka

Forskning vid Högskolan i Gävle visar att många människor som drabbats av cancer söker sig till naturen för att må bättre under och efter sjukdomen.
Forskarna menar, att de här resultaten kan användas i cancervården, t.ex. genom att skapa hälsofrämjande trädgårdar som patienter kan vistas i eller möjligheter för patienter att vara ute i naturen.

Det låter inte alls konstigt i mina öron. Det är nog många andra som har glädje av den. Jag hade själv stor nytta av naturen när jag blev sjukskriven efter min andra biloycka, som jag drabbades av när jag precis hade fått ett nytt, bättre jobb.Långa proenader och att lyssna på musik var det som hjälpte bäst.

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , värk, medicin

Inga kommentarer: