tisdag 21 april 2009

Magnetröntgen rena tortyren!

Gjorde en ny MRT i förrgår och mår pyton fortfarande. Jag fick ligga stilla i över en timme och det var ett fruktansvärt oljud inne i tunneln, trots att jag hade öronproppar och hörlurar med musik (samtidigt). Det är inte lätt när man har ont i ryggen och är ljudkänslig. Jag har varit mycket trött i huvudet och känt mig yr sedan i går pga oljudet på röntgen.

Personalen på röntgen i Mölndal är som zombies. Det finns visserligen några som är bra, men de som var på Magnetröntgen var sura och pratade inte med mig utan behandlade mig som något katten släpat in. De talade tex inte om att undersökningen hade startat och sa heller aldrig att den var slut. Inte heller fick jag veta om jag skulle stanna och vänta på bilderna eller inte. Patienter verkar vara ett nödvändigt ont som man helst inte vill ha något att göra med. Vissa människor skulle inte jobba i vården....

Bloggar: , , , , , ,,

Inga kommentarer: