onsdag 7 september 2011

Äntligen bättre efter akupunktur

Efter att ha haft ständig ryggsmärta och legat på soffan utan att ha kunnat göra något i 1 1/2 år, har jag äntligen blivit bättre tack vare akupunkturbehandling av triggerpunkter +massage. Det går visserligen sakta framåt, men jag har inte lika ont (muskelspänningar) när jag ligger och har börjat träna med vattengympa + sjukgymnastik. Så nu känner jag mig starkare och har fått igen en del muskler.

Jag trodde inte det var sant när musklkramperna släppte efter första behandlingen redan. Men det är väldigt noga vem som ger akupunktur- att de kan sin sak. Jag hade nästan gett upp hoppet om att bli bättre och trodde att jag skulle få ha det så här resten av mitt liv. Jag kunde bara sitta 5-10 minuter och stå korta stunder. Nu har jag tränat upp mitt sittande så jag orkar upp till 45 minuter. Kan också stå längre.  Så du som har haft ont länge-ge inte upp!

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , medicin, Göteborg, , intressant, intressant, ,  



2 kommentarer:

4U2 sa...

Vad skönt det låter! Jag har snart testat allt som går att testa men inget har gett mig lindring. Så är det nästan ett år sedan min operation och så många som tycker jag borde vara bra. Hoppas du fortsätter få lindring nu!

Kaktusblomman sa...

Har de kollat så det inte är skruvarna som skaver? Så var det i mitt fall.