tisdag 31 mars 2009

Ont i ryggen som tusan

Nu orkar jag snart inte längre. Jag har ont i ländryggen och det känns som att den ska gå av. När jag går är benen tunga som bly och jag orkar knappt röra på dem. Jag är så stel i ryggen att det känns som om jag har en korsett på mig.

Jag förstår inte hur jag har kunnat försämrats så mycket på några månader? Från att ha promenerat 2 km utan vidare och tränat pilates två-tre gånger i veckan i november, orkar jag nu knappt gå till och från bilen ( 50 m).

Tur i oturen är att jag har tid på ortopeden, SU om några veckor och dessförinnan ska röntga mig tre gånger. Det ska tas både slätröntgen, megnetröntgen och mätning av vinklarna på scoliosen. För er som inte har följt min blogg tidigar, kan jag berätta att jag har en kotförskjutning mellan L2 och L3 samt en scolios på ca 15 grader cobb. men vad jag förstår så opererar man inte vuxna med scolios så gärna. Någon som har erfarenhet?

Det känns hopplöst att kanske inte bli opererad. I så fall har jag inte mycket att se fram emot annat än en stadig försämring av min gångförmåga och smärta.

Bloggar:
, , , , , ,, , intressant

Inga kommentarer: