söndag 1 augusti 2010

Smärta efter ryggoperation

Tyvärr har det kommit bakslag efter min steloperation. De första fyra månaderna gick det jättebra. Jag tränade tre ggr/vecka och mådde jättebra även om jag blev trött i ryggen om jag stått och gått mycket. Sedan började eländet! Jag fick så ont att jag inte kunde sitta och var tvungen att lägga mig flera ggr/dag. Tror själv att det var pga överansträngning. Tränade kanske för hårt och ansträngde mig för mycket när vi hade gäster. Min man fyllde bl a år och jag hade gäster från Norrland måndag-fredag.

Jag mår nu bättre, men det har tagit flera veckor och jag har inte kunnat göra något på hela semestern. Bl a har jag gått hos osteopat några ggr och går fortfarande hos massör på behandling.Han stretchar, ger massage och elbehandling. Det verkar ändå som det är något muskulärt betingat, tex piriformissyndrom som kan ge falsk ischiassmärta.

Något som har varit till stor hjälp är Back-on-track , ryggbälte, som jag köpte förra veckan. Det var jättebra! Spikmattan som jag hade glömt bort funkar också bra. Äntligen orkar jag sitta ( max 1 timme) och kan gå längre sträckor.

Nu när sjukgymnastiken har semesterstängt tränar jag med min pilatesboll och ett hemträningsprogram som sjukgymnasten gjort upp.
Bloggar: , , , , , Göteborg, , ,  ,  ryggont, ,

Inga kommentarer: