lördag 2 oktober 2010

Plötsligt blodtrycksfall en otäck upplevelse

Jag blev ordentligt uppskrämd igår kväll, när jah hade lagt mig och sedan skulle gå upp och hämta bettskenan som jag glömt. Hade precis satt i den i munne på toan när jag rasade i golvet utan att hinna blinka. När min man skulle hjälp mig i säng svimmade jag en gång till. Men minns knappt hur det gick till. Hade tur i alla fall som bara spräckte läppen och fick skrapsår på benet . Jag mådde fruktansvärt illa när jag vaknade till. Känner mig idag som jag var överkörd av tåget.

Jag hade nog tagit för mycket smärtstillande och kombinationen med betablockerare kanske inte är så lyckad. Min rygg har blivit sämre och sämre. Nu tillbringar jag den mesta tiden liggnde på soffan och kan bara vara uppe korta stunder. Enligt ortopeden som stelopererade min rygg är det skruvarna som skaver. I så fall får jag vänta flera månader tills de kan tas bort. Någon annan som upplevt samma sak? Just nu mår jag pyton eftersom jag har svårt att göra något.

Bloggar:  hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, Göteborg, långtidssjukskrivna, sjukskrivning, värk , ryggont, ont i ryggen, ischias

2 kommentarer:

Nonna sa...

Men så hemskt! Tycker de borde rätta till detta omedelbart - borde gå att göra "felanmälningar" som ska gå före i kön! Kan patientnämnden hjälpa till?
Hur tycker du annars att operationen hjälpt dig om du kan bortse från skruvarnas problematik?
Ska ju själv tillortoped och MRkamera när jag kommer fram i den kön. Hoppas du kan få hjälp snabbt man tappar ju mark så fort då man inte kan vara uppe.
Kram Nonna

Kaktusblomman sa...

Jag vet inte än om det bara är skruvarna. Inte så lätt att känna, men jag sover bättre och går bättre i alla fall.

Kram