söndag 31 oktober 2010

Smärtstillande dropp min räddning?

Efter att ha träffat en ny smärtläkare har en gnista hopp tänts. Han förslog att vi skulle testa olika typer av behandlingar med någar veckors mellanrum. Han ville börja med ett smärtstillande dropp (ketamin?). Tanterna i väntrummet var mycket nöjda med vården och sa att de inte behövde gå på krogen sedan de börjat med det.  Senare ska jag få testa olika typer av blocker också. Jag ska dit igen om två veckor så det känns jättebra. Någon anna som testat smärtstilland edropp? Det är något slags narkosmedel som används. Jag börjar bli desperat eftersom jag bara kan vara uppe några timmar per dag och har svårt att sitta/stå.

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , värk, medicin, Göteborg,

6 kommentarer:

Kristina Birkesten sa...

Kaktusblomman!

Hoppas på att droppet ska kunna hjälpa dig med smärtorna!

Jag har inte testat det men däremot blockader vilka gett mig 30-40% smärtlindring. Det låter kanske inte mycket, men det är det för mig.

Det är ju förfärligt som du har det nu! Att inte kunna vara uppe mer än några timmar måste vara helt förödande för dig och din livskvalitet!

Toppen att du mött en läkare som tycks förstå och vill pröva vad som kan hjälpa dig.

Varmt lycka till!
Kram Kristina

Kaktusblomman sa...

Tack för omtanken! Det värsta är att jag blir uttråkad och känner mig isolerad när jag inte kan göra det jag vill. Ibland ligger jag o tänker på allt jag skulle vilja göra...

Jag skulle t ex vilja ha en katt eller hund men min man vill inte och är rädd att det blir mer jobb för honom.Men för mig skulle det vara stort sällskap.

Kram!

jessica vesterlund sa...

Det är ju nu ett tag sedan du skrev detta men hur fungerade det smärtstillande droppet????

Kaktusblomman sa...

Ketamin funkade inte så bra på mig. Jag blev visserligen avslappnad o smärtfri samma dag,men fick sedan en fruktansvärd muskelvärk några dagar.

Jga har slutat med blockader och dropp. Blev stickkänslig. Går hos naprapat istället.

Anonym sa...

Var får man sådan behandling? det låter intressant för mig. Har haft ständig värk i 4 år nu.

Kaktusblomman sa...

Hos Andrej Blaziak , södra vägen 27,Göteborg.

Hälsningar