tisdag 19 oktober 2010

Röntgen av metallskrotet i ryggen idag

Åkte till Xyrinx drop-in röntgen (jättebra!) som planerat sedan jag besökt Odontologen för sista gången. Den som inte haft ont i munnen kan inte förstå vilket h-e det är. Av min tandläkare fick jag höra att jag skulle göra "roliga saker" och inte tänka på smärtan hela tiden. Som om det var så lätt när man har ont överallt hela tiden och det ena avlöser det andra. Jag tycker faktiskt att jag försöker leva så bra som möjligt, men det är inte lätt när man får tillbringa stor del av dagen liggande. Att då få hurtiga tillrop om att ta en värktablett och göra roliga saker känns som ett hån. Hon menade säkert väl, men för mig är det inte viljan som saknas.Det är orken och att  det kommer surt efter så fort jag gjort något. Ibland kan det väl vara värt att man är liggande i flera dagar och får äta massor av värktabletter, men inte alltid. Hon säger att jag ska göra avslappnigsövningar och känna det som en lyx , att jag gör något för mig själv. Jag satt så känner inte jag det. För mig är det ingen lyx att påtvingas inaktivitet. Men jag gör det för att jag  vet att jag mår bra av det. För mig är det lyx att göra det jag tycker är roligt: baka, sy, cykla, träna, dansa och umgås med folk.

På Xyrinx kunde man köpa bilder och röntgensvar för 300:-, så det gjorde jag och fick en dvd med mig hem. Det rekommenderas! Själv såh jag ingen större skilland mellan bilderna som var tagna idag och de som var tagna i juli, men jag är ju inget röntgen proffs.

Om jag klarar det så ska jag lägga ut en bild. Jag har i alla fall sex skruvar samt plattor och har gort en PLIF (se bild).

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , värk, medicin, Göteborg, ,   ryggont, ,

Inga kommentarer: