tisdag 14 april 2009

Att man aldrig lär sig?

I morgon åker jag på "kurs" med RTP i tre dagar i Göteborgs skärgård. Vi ska ha workshops i akvarellmålning, musiklyssning och kreativt skrivande. Det sista kan ju vara till nytta för mitt bloggande. Jag ser det som ren semester eftersom det blir tillfälle till rekreation också.

Jag behöver det efter en kaotisk påskhelg, som gjort mig helt utmattad. Men det är kanske inte så konstigt när vi (inte jag personligen) renoverat hela påskveckan och avslutade jobbet på långfredags eftermiddag. Då var det grå-vitt damm över hela huset och gården belamrad med stegar, färgburkar och fyllda sopsäckar. Påskpyntet var nedpackat i kartonger och gardinerna flyttade.

Dessutom fyllde jag år under veckan och skulle därför ha fest för våra barn, totalt 11 personer, under helgen. Ja, resten kan ni ju räkna ut....

Som vanligt var jag alldeles för ambitiös och skulle ha allt tip-top med tre sorters sill och chokladtårta. Nu känner jag mig som en urvriden trasa. Att man aldrig lär sig?


Bloggar: , , , , , ,

Inga kommentarer: