tisdag 9 juni 2009

Tränar för fulla muggar

Nu har jag varit riktigt "duktig". Köpt gymkort för sommaren på Träningsverket för 995:- och hittills tränat pilates (1 timme) två ggr + styrketränat armar o rygg ca 15 minuter varje gång. Det känns jättebra att jag kommit igång

och jag har redan träffat gamla bekanta på gymet. Träningsvärken har inte alls varit så farlig, men jag känner att jag blivit mycket svagare i ffa ben och armar eftersom jag inte tränat sedan i november (!).

Det är jättejobbigt att göra benövningarna i pilates eftersom nervskadan gör att jag inte har full kraft i benen. "Plankan" och magövningarna gick däremot över förväntan. Där ser man ur viktigt det är med regelbunden träning. mitt mål är nu att träna på gymet 3-4 ggr/vecka + promenader varje dag alt. konditionsträning på gymet.

Jag pratade med ortopeden igår och frågade varför de inte ska räta ut scoliosen. Men hon sa att den var så liten att det skulle räcka med steloperation av L2-L4 och att det skulle stabilisera kotglidningen.

Bloggar: , , , , ,

2 kommentarer:

sussi sa...

Härligt! Hoppas att motivationen håller i sig.

Kaktusblomman sa...

Ja, det är jättekul att träna! Jag har redan blivit mycket starkare och kan t ex ligga i "plankan" tiden ut.Balansen har också blivit bättre.

Har fortfarande svårt att gå,men försöker kompensera det på gymet istället.