måndag 21 december 2009

Försäkringskassans taktik att skylla trafikskador på annat

För några veckor sedan fick jag domen ang. utökningen av livränta i Kammarrätten. Tyvärr blev det avslag som jag befarade. Man hamnar i något slags Moment 22 pga av att man inte visste att man var skadad för livet och därför inte sökte läkare och fick de intyg som behövdes när direkt skadan skett. Det är svårt att bevisa något i efterhand och när slöa och nonchalanta läkare inte skriver fullständigt och rätt i journalen så är man helt hjälplös. Det hjälpte inte att jag hade två vittnet som intygade mina skador och dessutom ett antal andra intyg.

Eddy Holmgren, Peter Dahl och Jorma Styf , som är försäkringsläkare i Västra Götaland har satt i system att skylla alla skador på tidigare depressioner, trots att sådana ej funnits: Läs mer här : Om Försäkringskassans taktik . Det lyckades i mitt fall.

Bloggar:
, , , , ,, , alliansen, moderaterna, Fredrik Reinfeldt, utanförskap ,sjukförsäkringen,sjukskrivningar, Göteborg, , ,långtidssjukskrivna

Inga kommentarer: