måndag 28 mars 2011

Risk för diaréer när du slutar med Dolcontin

Jag har slutat äta Dolcontion efter min ryggoperation. Men redan dagen efter sista tabletten fick jag vattniga diaréer fastän jag bara åt majsvälling och drack te och skorpor.När jag var på Apoteket för att köpa Immmodium sa personalen att det var ett vanligt problem och att man ska äta Bulkmedel och dricka mycket vattten. det blir en paradoxal reakation eftersom tarmrörelserna inte funkar som de ska när man äter morfin. Vilket rävgift! Man får halsbränna och sura uppstötningar, blir förstoppad och impotent!Stackars de som har cancer och måste äta skiten!Nerontin var inte mycket bättre.Tacka vet jag blockader!De har betydligt mindre biverkningar.

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , medicin, Göteborg, intressant,

Inga kommentarer: