onsdag 20 januari 2010

Äntligen steloperation!

Denna ständiga väntan går mig på nerverna. Att inte kunna planera längre än 2-3 veckor i framåt är olidligt i längden, så idag ringde jag Spine Center för att få veta när min steloperation skulle bli. Om en månad var svaret! Äntligen vet jag! Jag har väntat på operation sedan i maj förra året och fick veta i november att det skulle bli i januari, så gissa om jag är trött på det?

Men nu kan jag i alla fall se framåt och försöka träna upp mig igen. Tappade sugen under hösten när jag aldrig fick besked om datum. Men nu känns det bättre.

Bloggar: , , , , , Göteborg, ryggont, ont i ryggen
ischias

2 kommentarer:

havisamanda@hotmail.com sa...

Jag var hos läkaren för två månader sedan och fick veta att jag behöver opereras. Det är nervöst, hemskt, men härligt att det ska göras något åt ryggen.

Hur mår du nu?
Kram
T.

Kaktusblomman sa...

Förstår att det är pirrigt! Jag var väldigt hispig innan operationen,men när det äntligen blev klart med operationen bestämde jag mig för att träna upp så att jag skulle vara i så god kondition som möjligt. Det är inte så lätt när man är svag i ena benet och har ont i rygg och nacke, men jag kämpade på så gott jag kunde. Det jobbigaste var att gå och vänta på kallelsen till op.

Nu har det gått fem månader sedan op. och så här i efterhand kan jag säga att det var bra att jag hade tränat innan. Har haft stor hjälp av det. Tränat två-tre ggr/vecka och det behövs!

Det har kännt bra i ryggen ända till för några veckor sedan. Har förmodligen överansträngt mig. Ska skriva ett inlägg om det.

Hälsningar