torsdag 8 april 2010

Hopp om liv

Det har varit lite tungt sista tiden. Min mamma dog i slutet av februari och några veckor efteråt fick hennes man en stor hjärtinfarkt. Till slut kände jag att det blev för mycket. När man dessutom är nyopererad har man inte så mycket krafter och stora reserver. Han överlevde infarkten, tack och lov, men har förmodligen fått hjärtsvikt på kuppen.Dessutom har han aortanerysms som de inte vågar operera. Så prognosen är inte så god...

Men nu är jag i alla fall igång med träningen på sjukgymnastiken på Spine center. Försöker träna tre gånger i veckan för att det ska gå lite fortare att komma tillbaka och känner nästan dag för dag hur jag blir starkare. Men det tar på krafterna och jag har varit ganska trött efteråt. Hittills verkar operationen ha varit lyckad. Den ischias jag hade i benet sedan 15 år är borta! Däremot blir jag fortfarande trött i ryggen när jag sitter och går längre stunder, så jag får lägga mig och vila ryggen några gånger per dag.Men först efter tre månader kan man se resultatet och det kan ta ända upp till ett år. Men vila sig frisk går inte,säger doktorn.Det är träning i lagom takt och att lyssna på kroppen som gäller. Skönt i alla fall att det värsta är över ,även om det tar tid och kraft att komma tillbaka och bli bättre än man var innan.

Bloggar: , , , , , Göteborg, , ,  ,  ryggont, ,

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Det har varit en hel del för dej den här vintern, skönt iaf att det känns bättre och starkare och att operationen verkar ha lyckats, även om det kanske är lite tidigt att uttala sej.

Men vi håller alla tummarna att du sen kan ta dej en svängom på dansgolvet...eller nåt.. ;-)

Ha de´ å sköt om dej

Kramar!

Kaktusblomman sa...

ja, det vore inte dumt. Är sugen på att börja bugga igen...

Nonna sa...

Men så kul att det verkar ha hjälpt dig, nu när du blir bättre börjar det svåraste - att balansera de nya förmågorna - man kan lätt "göra för mycket" och ta ut sig då man är bättre, sen får man betala med mer vila.
Nå det där kommer så småningom..träna lugnt och metodiskt så går allt bra.
Kram Nonna