söndag 11 april 2010

Födelsedagsfirande

Igår firade vi min födelsedag med min son och hans sambo samt min svärmor. Vi åt marängtåra med hallon, muffins och blåbärsgrottor, men började med valfria mackor. Efter fikat  spelade vi Bezzervizzer som jag och min man är ganska överlägsna i. De unga  hade det tyngre eftersom en del frågor handlade om sånt som hänt innan de var födda. Annars är det ett kul frågespel, där man kan byta frågekategorier med de andra, lär sig nya saker och kan lägga fram en Bezzervizzer-bricka när man kan svarét på en fråga som andra har fått.

Brädspel är perfekta när man vill umgås och den yngre generationen gillar det oftast.,men även min svärmor som är 84 tyckte det var roligt och kunde flera frågor. "Göteborgsspelet" är också kul, funkar som ett monopol men handlar om Göteborg med eventkort mm. Det finns också för andra städer. Ni kanske har tips på andra roliga spel?

Sonen hjälpte mig också att ansluta den nya barbära dotorn till den trådlösa routern så jag kan använda Internet. Han fixade också så att jag kan använda skrivaren trådlöst. Jättebra med barn som är datorkunniga!

Senare skjutsade jag hem alla och eftersom det blev ganska sent köpte vi Thai-mat från den närbelägna restaurangen.

Idag har vi fikat ute på altanen för första gången i vår! Jätteskönt att sitta i solen och titta på vårlökarna som kommit upp och päronträdet som har gröna skott.

Bloggar: , , , Göteborg, , ,  ,  ryggont, ,

Inga kommentarer: