söndag 2 augusti 2009

Träna fastän du har ont!

De vanligaste orsakerna till att folk får ont är att de rör sig för lite eller överanstränger sig, Många gör tyvärr felet att inte alls träna det ställe som de har ont på och då blir de ännu svagare där. Resultatet blir att man får mera värk och att snedbelastningen kan ge besvär på den tidigare friska sidan.

Det är något jag verkligen kan skriva under på. Jag har testat flera gånger att göra uppehåll med träningen och tänkt: Varför ska jag träna när det bara gör ont och jag får ont efteråt? Men jag har alltid blivit sämre (fått mer ont) och dessutom blivit svagare än när jag tränade. Här får du tips på kan du läsa sjukgymnastens tips med
enkla övningar för olika typer av smärta.

Till er som undrar: Klådan har försvunnit, men istället fick jag migrän som varade i tre dagar!

Bloggar:
, , , , gnäll ryggont, värk

Inga kommentarer: