tisdag 24 mars 2009

Bettskena hjälp mot tungsveda

Äntligen har jag fått hjälp för min sveda på tungan! Efter att ha testat en mjuk bettskena blev jag helt plötsligt bättre och dessutom hjälper det mot min tinnitus. Jag höll på att bli galen av att ha ont i munnen. Det var min tandläkare som tipsade mig om det och på torsdag ska jag till henne och prova ut skenan. Samtidigt som min smärta i tungan försvann så försvann även smärtan i övriga munnen. Så har du ont i munnen, prata med din tandläkare!

Bloggar: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har själv en otroligt jobbig, ensidig, tungbränna. Bettskena hjälpte även mig. Så fort jag sätter i den så försvinner smärtan och så fort jag tar ur den så kommer den krypandes igen. Underlig är det.

Nu är detta inlägg ca 4 år gammalt :) Hur har det gått med din munsveda?

Kaktusblomman sa...

Hej!

Det är av och till. Använder ibland zygmint som finns på apoteket. Bättre när jag är avslappnad i nacken.