söndag 15 mars 2009

Sprut och spring i morgon

I morgon är det dags igen för mitt återbesök hos smärtläkaren . Det innebär en tågresa på en timme varje väg och hela resan tar totalt 5 1/2 tinme. Jag åker hemifrån kl. 14.00 och kommer hem vid 18.30. I morgon får jag injektioner i triggerpunkter i rygg och nacke med Narup (liknar marcain, ett bedövningsmedel).

Jag ska också prata med doktorn om att få byta Gabapentin mot Neurontin efetrsom Gabapentin har en massa biverkningar (vilket rävgift). Jag klarar bara av att äta 300 mg x 2 och mår ändå inte bra.

Här är biverkningarna:
- illamående
- yrsel
- trötthet
- sänkt koncentrationsförmåga
- svårt att gå
- uppkörd och bullrig mage
- förstoppning
- muntorrhet
- svårt att läsa och skriva
- svårt att fokusera med blicken
- ataxi

Om jag har den lägsta dosen 300mg x 2 känns det så här:
- trötthet,
- yrsel
- muntorrhet
- bullrig mage

Det positiva är att smärtan minskat och att jag sover bättre.

Bloggar: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i dag.
Kram

Kaktusblomman sa...

Tack för det! Det värmer...

Nu ser jag mest fram mot hockeymatchen ikväll mellan SAIK och Linköping.