fredag 6 mars 2009

Testar gabapentin mot smärtorna

Jag ska nu testa gabapentin, som egentligen är en epilepsimedicin, men även används mot nervsmärtor. Min smärta har en tendens att breda ut sig till andra ställen och jag vill därför sätta stopp för det genom att äta denna medicin. Jag får sedan tidgare dessutom blockader i nacke och rygg var 6:e vecka. Nu började jag med en kapsel 300 mg i onsdags, och en morgon och kväll igår.

Jag kände mig väldigt yr och dåsig igår, men det är bättre nu. Sov däremot jättebra, vaknade inte en enda gång.Idag är jag också yr i bollen. Har även känt av muntorrhet och nästäppa men det försvinner efter ett tag. Känner att det är svårt att skriva.
Någon annan som testat gabapentin?

Jag ska på Afterwork (?) i eftermiddag med några kompisar från styrelsen jag suttit i. Hur ska det gå? Tror att jag tar en promenad för att bli piggare...

Trevlig helg på er alla!

Bloggar:
, , , ,

Inga kommentarer: