onsdag 20 maj 2009

Äntligen steloperation!

Idag träffade jag ortopeden på Sahlgrenska för ett besked om det blir steloperation av min kotförskjutning i ryggen. Jag gick dit och trodde att det inte skulle bli något eftersom hon inte trodde det skulle gå förra gången jag träffade henne. Men till min glädje sa hon att det ska bli steloperation av L2, L3 och L4! Jag blev så glad att jag köpte bakelser för att fira med min älskling.

Nu har jag fått ny energi och tänker lägga mig i hårdträning inför operationen som kanske blir till hösten. Jag har anmält att jag vill utnyttja vårdgarantin på 3 månader och hoppas få komma till Spine center här i Göteborg. Carlanderska duger också. Jag hade tappat hoppet om att bli bättre och tappade därför också sugen i höstas efter förra besöket på ortopeden. Min motivation att träna blev också sämre när jag trodde att det inte skulle bli någon operation. Jag är medveten om att det blir jobbigt och är en stor operation med lång rehabiliteringstid (6 mån.).

Jag vill gärna höra om era erfarenheter av steloperation så att jag kan förbereda mig på bästa sätt, både fysiskt och psykiskt.

Bloggar: , ,, , , ,

2 kommentarer:

Millan sa...

Tack för ditt svar! Det är så svårt att bestämma sig och lite pga att jag varit så sjuk att jag vet inte ifall jag orkar bli liggande på sjukhus så länge och sen inte kunna sitta på ett tag?

Sen som du säger så visst känns det possitivt om man blir bättre?ja vi får se fattar det beslutet den 29/5 tillsammans med läkaren!

Håller tummarna för dig och hör gärna av dig så man får veta hur det gått!

Krya på dig kram Millan

Kaktusblomman sa...

Hej!

Man ligger bara inne i 4 dagar, däremot tar rehabiliteringen flera månader. Jag tänker i alla fall ta chansen. Det är först efteråt jag kan avgöra om det var rätt eller fel. Men som det ser ut nu har jag inget val.